Ytterby IS
Fotboll
Rutiner i hallen

Nu är hallen klar att använda men vi har några saker som man behöver tänka på när man använder den:


BOKNING/HYRA AV HALLEN: Ni kan se de bokade tiderna under fliken "Bokning halltider". För att boka ledig tid i kalendern ni hittar där så kontakta YIS kansli: 0303-91060 eller kansli@ytterbyis.nu Endast Ytterby IS egna lag erbjuds fasta tider. Andra lag kan boka enstaka tider de veckor som visas i kalendern på sidan "Bokning Halltider" . För externa lag kostar det 350 kr/timme att hyra hallen. Eget träningsmaterial medtages. Omkädningsrum finns ej att tillgå för externa lag, utan ni kommer ombytta och klara till Yttern.

 

PARKERING: Ytterns parkering vid infarten från Rollsbo-området skall användas för all verksamhet på Yttern.

 

LÅS: Porten mot gräsplanerna har ett hänglås som ni kan öppna med ledarnyckeln. Den andra porten är nödutgång och kan endast öppnas innifrån hallen. Se till att bägge portarna är låsta då ni lämnar hallen. Upplåsnng för extern uthyrning sker enligt överrenskommelse med kansliet. Nödutgången på långsidan öppnas med vred inifrån och med samma nyckel som porten från utsidan.


BELYSNING: Ljusknappen sitter på den stolpen som är direkt till vänster när ni kommer in i hallen. Det är ett nyckellås på strömbrytaren och ni tänder med samma nyckel som ni använder för att låsa upp hallen.


NÄTEN på KORTSIDORNA: Bakom målen på kortsidorna har vi satt upp nät som skall fånga upp bollar så de inte slår i tältduken/portarna. De behöver justeras så vi vill att ni undviker skottträning tills vidare. Behöver ni göra det så ställ ut målen på straffområdslinjerna så det blir längre avstånd till kortsidan


MÅLENS/SARGERNAS PLACERING EFTER TRÄNING: Efter träning skall ni ställa tillbaka mål och sarger till deras platser enligt skissen under fliken Ordning och reda. Viktigt för att nästa lag skall kunna starta sin träning på ett bra sätt.


TRÄNINGS START-SLUT: Respektera den bokade tiden ni har och var klar att lämna hallen i tid när nästa lag kommer. Mål/sarger skall då vara på rätt plats och nästa lag skall kunna starta sin träning enligt sin bokade tid.


FELRAPPORTERING: Meddela alltid kansliet  ifall ni upptäcker fel på material/utrustning  i hallen så vi snabbt kan åtgärda det.


JOURNUMMER: Ifall ni akut behöver ha kontakt med någon om hallen så ring Carina på kansliet: 0303-91060

     

Bara lite småsaker kvar!

Nu är vi nästan klara. Belysningen på plats och gräset på väg att bli klart. Vi skall också sätta upp nät bakom målen, skydd på balkarna samt rulla in mål m.m. så kan vi börja använda hallen.

 

Hallen börjar ta form....

Nu har hallen kommit på plats och det pågår arbete med att sätta belysningen och som vi räknar med skall vara klart vecka 47.  Sedan kommer gräset och läggs på plats. Vi har blivit lite försenade så ny preliminär startdatum för att börja träna i hallen är nu vecka 50 (7/12)  

 

När det gäller andelsförsäljning så har vi nu sålt ca 60% av planen och det är 350 andelar kvar av 880 stycken.  Vi hoppas att det finns fler som vill vara med och bidra så föreningen inte behöver släpa med sig en skuld för detta in i nästa år, som kan påverka möjigheterna att bedriva en fortsatt bra verksamhet. Har ni inte redan köpt er andel så ta chansen nu och gör det. Enklast är att göra en insättning på föreningens bankgiro eller via Swish.

 500 kr per andel och förutom ett andelsbevis som ni får så får ni ert namn på tavlan i hallen som berättar vilka som varit med och gjort detta möjligt!



Via bankgiro: Ni betalar in 500 kr gånger antalet andelar ni önskar och märker inbetalningen med "hallandel + namn på den som skall stå på andelarna" ex. vis " hallandel Kurre Hamrin"     Vårt bankgironummer är 253-2562


Via Swish: Ni betalar in 500 kr gånger antalet andelar ni önskar och märker inbetalningen med "hallandel + namn på den som skall stå på andelarna" ex. vis " hallandel Kurre Hamrin".   Vårt swish-nummer är 1234955035


Via formulär på hemsidan: Eller så köper ni era andelar genom att  öppna ett formulär på hemsidan som ni fyller i och sedan kommer en faktura från Ytterby IS på motsvarande belopp, beroende på hur många andelar ni valt att köpa. Gå in på föreningens hemsida www.ytterbyis.nu och välj rubriken ”hall på ytterns IP”. Där hittar ni formuläret ni använder för att köpa andelar. När ni gjort det får ni en faktura från föreningen.


Detta alternativ passar också bra för de som kan hjälpa till via företag, som också kan köpa andelar i hallen. I formuläret kan ni ange uppgifter om företaget och till vilken adress fakturan skall skickas.

Visst låter det spännande?


  • Ytter-hallen är ett projekt som drivs av Ytterby IS och syftar till att skapa mer träningsyta och möjligheter till aktivitet för ungdomar.


  • Avsikten är att uppföra en inomhushall på idrottsplatsen Yttern (på grusplan) som komplement till de nuvarande verksamhetsytorna.
  • Vi vill kunna erbjuda bra träningsmöjligheter året om för våra ungdomslag
  • Ökade möjligheter till spelarutveckling, tematräningar och lägeraktiviteter



Vi står nu inför att starta arbetet med hallen och räknar med att vi har den på plats och kan inviga den i början av november. Hallen kommer ha en yta som en 7-mannaplan (30x50 m) med konstgräs som underlag.


En perfekt hall för ungdomsfotboll och vinterträning, som kommer hjälpa oss att hålla igång våra lag året runt


VI har klart med leverantör av hallen och konstgräset samt kommer få hjälp att göra de nödvändliga markarbetena av sponsorer, men det finns fortfarande en del kvar att göra för att lösa finansieringen av hela hallen.


Vi har fått bidrag från en del fonder och vi har några större sponsorer som hjälper oss, men nu behöver vi också medlemmarnas engagemang för att få ihop hela budgeten för detta.

 

Vi lanserade i våras en andelsförsäljning av konstgräset (som kostar ca 450 tkr) där vi delat upp den i 880 andelar som kostar 500 kr styck. Vår förhoppning är att alla de som har ett intresse i föreningen som har möjlighet att köpa andelar gör detta och genom den försäljningen så löser vi de sista pusselbitarna för att slippa andra åtgärder, exvis lotter/försäljning eller höjda avgifter.


Alla ni som har aktiva barn /barnbarn eller tidigare varit aktiv eller på annat sätt har en relation till föreningen, detta är er möjlighet att att göra en insats , för att trygga en bra verksamhet.


Även företag är välkomna att köpa andelar. Vi hoppas att alla föräldrar som finns runt föreningen ser detta som en möjlighet att ge våra spelare och dess ledare en fantastisk möjlighet att skapa en ännu bättre verksamhet året runt.


Inte minst våra engagerade ungdomsledare är värda all uppskattning och detta är också ett sätt att ge tillbaka till dem, fär alla de timmar de lägger ner för att ta hand om era barn. De lägger 100-tals timmar varje år utan ersättning och detta tror vi kommer göra att även ledarnas engagemang ökar och deras möjlighet att skapa upplevelser för spelarna som de har med sig hela livet.


Det finns två sätt att köpa andelar

Via bankgiro: Antingen via bankgiro direkt: Ni betalar in 500 kr gånger antalet andelar ni önskar och märker inbetalningen med     " Hallandel + namn på den som skall stå på andelarna" ex. vis " hallandel Kurre Hamrin" Vårt bankgironummer är 253-2562.


Via formulär: Eller så köper ni era andelar genom att  öppna detta formulär som ni fyller i och sedan kommer en faktura från Ytterby IS på motsvarande belopp, beroende på hur många andelar ni valt att köpa.Följ denna länk för att få ta del av denna möjlighet.

https://sportadmin.se/form/form.asp?ID={38DA235B-21DA-423C-95CA-DF19D0B6D4CF}



Som bevis på er insats får ni ett andelsbevis och i hallen kommer vi sedan att sätta upp en tavla med namn på alla som varit med och hjälp till.


Tveka inte, detta är en insats som kommer att gå direkt tillbaka till alla ungdomar i föreningen, som inget hellre vill än att spela fotboll !!


Hälsingar

YIS Styrelse



Nu kan ni som privatperson eller företag köpa andelar i vår nya inomhushall!


Följ denna länk för att få ta del av denna möjlighet.

https://sportadmin.se/form/form.asp?ID={38DA235B-21DA-423C-95CA-DF19D0B6D4CF}


På bilden här ovan kan ni också se vilka andelar det finns att välja mellan, kanske vill ni köpa de fyra rutorna som bildar avsparkspunkten?


Vart går pengarna?

Varje krona som ni stöttar med kommer att gå till finansieringen av konstgräset i hallen.

Som tack får ni ett andelsbevis och ett plakat med ditt/ert namn när hallen står färdig.


Tack för ert stöd!

 
PLATINASPONSORER
 
DIAMANTSPONSORER
SAMARBETSPARTNERS
 
 
HANDLA OCH STÖTTA OSS SAMTIDIGT
Information vid skada
GULDSPONSORER
SILVERSPONSORER