Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Ytterby IS
Inför Sommarcamp v.26

Nu är det snart dags för första veckan att starta.

Måndag den 22 Juni kl 09.00 är det upprop. Varje grupp har en samlingsplats som ni kan se i bifogad bild. 

Det kommer att stå ledare vi entrén till Yttern för att  hjälpa spelarna till rätt samlingsplats. Där tar gruppernas ledare emot spelarna.

Den grupp spelarna tillhör hittar ni i detta dokument (länk):  deltagare v26.pdf »


 KOM I TID, så vi kan starta uppropet kl 09.00. Det är ledare på plats på Yttern från kl 08.45.

Ledarna kommer då att samla sina grupper och dela ut boll, T-shirt och vattenflaska. Spelarna ansvarar sedan för sitt material hela veckan och ta med hem efter varje dag.  De spelare som är med v.25 får sitt material då och måste ha med sig det till alla dagarna vecka 26.


Vi startar alltså aktiviteten varje dag kl 09.00. Vi avslutar kl 15.00 på eftermiddagarna och deltagarna behöver hämtas/lämna Yttern senast 15.15.

För de spelare som har tillåtelse att gå hem själva efter dagens slut, skall målsman ha gett tillstånd vid anmälan. Vill ni ändra det så kontakta kansliet

Detta för att vi skall vara säkra på att vi inte släpper iväg barn som inte skall gå hem själva.


Viktigt att tänka på för deltagare:

- Ta med extra ombyte, ifall det regnar och vi blir blöta under dagen

- Ta med en lättare regn/överdragsjacka, som kan användas vid ostadigt väder

- Ta med mellanmål (frukt el. liknande)  som vi äter på för- eller eftermiddagen. 

- Lunch kommer serveras mellan 11-12.30 ( yngre tidigare, äldre senare). Vi kommer att dela ut lunchlådor till varje spelare. Måltidsdryck ingår inte. Tag med själva eller använd vattenflaskorna. Lunchmenyn finns presenterad i annan nyhet på somamrcampens hemsida

- Meddela kansliet ( kansli@ytterbyis.nu  ) innan kl. 08.45 ifall ni inte kommer någon dag. Viktigt så vi vet vilka som kommer vara på plats varje dag

Måltider V25 och V26

Måndag: Skinksås och pastaskruvar

 

Tisdag: kyckling, currysås, ris

 

Onsdag: Köttbullar och mos

 

Torsdag: Korvstroganoff och ris


Maten beställer vi från Clubevergreen. 


Inför YIS sommarcamp v.25

Nu är det snart dags för första veckan att starta.

Måndag den 15 Juni kl 09.00 är det upprop. Varje grupp har en samlingsplats som ni kan se i bifogad bild. 

Det kommer att stå ledare vi entrén till Yttern för att  hjälpa spelarna till rätt samlingsplats. Där tar gruppernas ledare emot spelarna.

Den grupp spelarna tillhör hittar ni i detta dokument (länk):  deltagare v25.pdf »

OBS:

P10,  P11, F08, F10 och F11 är uppdelade i olika grupper för att vi skall klara av rätt antal spelare per grupp.

För F08 kommer spelarna att växla mellan att vara med F07 och F09 på träningspassen, men basgruppen de tillhör redovisas i dokumentet. 


 KOM I TID, så vi kan starta uppropet kl 09.00. Det är ledare på plats på Yttern från kl 08.45.

Ledarna kommer då att samla sina grupper och dela ut boll, T-shirt och vattenflaska. Spelarna ansvarar sedan för sitt material hela veckan och ta med hem efter varje dag. 


Vi startar alltså aktiviteten varje dag kl 09.00. Vi avslutar kl 15.00 på eftermiddagarna och deltagarna behöver hämtas/lämna Yttern senast 15.15.

För de spelare som har tillåtelse att gå hem själva efter dagens slut, skall målsman ha gett tillstånd vid anmälan. Vill ni ändra det så kontakta kansliet

Detta för att vi skall vara säkra på att vi inte släpper iväg barn som inte skall gå hem själva.


Viktigt att tänka på för deltagare:

- Ta med extra ombyte, ifall det regnar och vi blir blöta under dagen

- Ta med en lättare regn/överdragsjacka, som kan användas vid ostadigt väder

- Ta med mellanmål (frukt el. liknande)  som vi äter på för- eller eftermiddagen. 

- Lunch kommer serveras mellan 11-12.30 ( yngre tidigare, äldre senare). Vi kommer att dela ut lunchlådor till varje spelare. Måltidsdryck ingår inte. Tag med själva eller använd vattenflaskorna. Lunchmenyn kommer att presenteras separat på hemsidan för sommarcampen

- Meddela kansliet ( kansli@ytterbyis.nu  ) innan kl. 08.45 ifall ni inte kommer någon dag. Viktigt så vi vet vilka som kommer vara på plats varje dag

Stängt för anmälningar
Nu kan vi inte ta emot fler anmälningar till sommarcampen. 
Vi hälsar anmälda spelare välkomna. Mer information inför campen kommer att mailas ut till de anmälda.
Status Anmälningar

Här redovisas hur många anmälningar vi mottagit till sommarcampen.




YIS Sommarcamp 2020 kommer genomföras
Nu har styrelsen beslutat att årets sommarcamp kommer att genomföras.

Mer information hittar ni i tidigare nyhet på denna hemsida hur ni anmäler er.

Vi har tagit stor hänsyn till de restriktioner som finns idag med anledning av Covid-19 och kommer att göra följande anpassningar för att möta dessa på bästa sätt. Vi kommer också att följa utveckling och göra ytterligare anpassningar ifall det behövs och även ta beslut att ställa in, ifall läget förvärras och direktiven är att inte genomföra aktiviteter som denna kommer.
Följande anpassningar gör vi i år, jämfört med tidigare år:
  • Ingen gemensam samling vid uppstart. Varje grupp får sin samlingsplats där ledare tar emot,. Information om detta kommer skickas ut i förväg
  • Varje grupp tränar separat alla dagar, ingen mix-turnering.
  • Träningarna kommer att vara utomhus eller i BILAB-hallen, oavsett väder. Inga samlingar kommer att ske inomhus
  • Varje grupp får ett omklädningsrum som endast skall användas för att förvara spelarnas väskor/extra kläder.
  • Max 20 spelare per grupp.
  • Lunchen kommer att levereras från Evergreen och är portionsförpackad. Varje spelare får en portion. Ingen sallad serveras
  • Ingen måltidsdryck ingår. Spelarna har med egen måltidsdryck alternativt använder sina vattenflaskor.
  • Lunchtiderna anpassas så vi minimera samtidiga ätande i klubbstugan. I möjligaste mån kommer vi att äta utomhus
Sista anmälningsdag är den 24/5.
Gällande inbetalning av anmälningsavgiften så vill vi att den är betald senast den 31/5. 
Vid återbud efter den 5 juni återbetalas ingen anmälningsavgift
Mer information hittar ni i tidigare nyhet på denna hemsida hur ni anmäler er. 


Sommarcamp på Yttern 2020

Vecka 25 och 26 arrangerar Ytterby IS årets sommarcamp på Yttern för spelare födda 2007-2013


Vi arrangerar sommarcampen på Yttern i egen regi,. med ledare från våra duktiga junior- och äldre ungdomslag, killar och tjejer,  som ledare. Vi kommer att ha två camper, en vecka 25 och en vecka 26. Man kan anmäla sig till bägge , eller till en av veckorna.


Vi har stor respekt för rådande situation med Corona-virus men väljer ändå att lägga ut denna information för att intresserade skall kunna planera för detta. 

Skulle situationen vara sådan att vi inte kan genomföra sommarcampen så kommer inbetalda anmälningsavgifter att återbetalas till fullo


SISTA ANMÄLNINGSDAG ÄR DEN 24 MAJ

För anmälningar som inkommer efter den 24 maj kan vi inte garantera plats. Skickar ni ändå in en anmälan efter detta datum så hamnar ni på reservlista. avvakta med att betala in anmälningsavgiften till ni fått besked att det finns splats för er.


För anmälningar som inkommer fram till den 24 maj vill vi att ni betalar av anmälningsavgift senast den 31/5.



Datum för campen är:

vecka 25: Måndag - Torsdag 15-18 Juni

vecka 26: Måndag - Torsdag 22-25 Juni


Nedan finner ni inbjudan med mer information om sommarcampen med datum, tider, anmälningsavgift m.m. samt en länk till anmälningsformuläret.


Inbjudan/Mer information-->  Inbjudan YIS sommarcamp 2020.pdf »


Anmälan-->  Anmälan stängdes den 24/5


Vill du vara ledare på Ytterby IS Sommarcamp 2020?

Nu söker vi ledare till vår sommar Camp. Vi behöver 16-20 ledare, beroende på hur många spelare som kommer att delta. Man kan vara ledare bägge veckorna eller en av dom.  


Läs mer om vad uppdraget innebär och hur man ansöker via denna länk: Ledare YIS sommarcamp 2020.pdf »


OBS: Ansökan endast via mail till Ytterby IS kansli: kansli@ytterbyis.nu


Sommarcamp på Yttern


 


 
YIS Samarbetspartner
HANDLA OCH STÖTTA OSS SAMTIDIGT
Information vid skada